Filter: All categoriesExhibition Spaces Exhibition Spaces Media Media Monographic Monographic Other Other Periods Periods Themes Themes
Paul De Vree begon met taal te experimenteren vanaf 1953 toen hij samen met enkele jonge dichters in 'De Tafelronde' een radicale koers uitgi
Geen beschrijving.
Paul De Vree begon vanaf 1962 met het maken van zowel concrete als visuele poëzie. Het gelijktijdig optreden van deze tendensen maakt het ond
Tot op zekere hoogte is ‘het Geëngageerde’ codetaal voor politiek of sociaal geëngageerde kunst. Politieke kunst hoeft geen bepaald programma
[tekst]
In the first decade of the artist’s career, the 1950s, the concept of his black monochromes takes shape. Verheyen defines these works as Schw
De kerncollectie of nucleus gaat van de periode van de happenings in het midden van de jaren 1960 tot heden. De uit de ICC-tijd daterende Sti
VAN FILLIOU TOT BIJL: KUNST ALS LEVEN In de ruimte aan de toiletten tonen we een aantal kunstenaars uit de collectie die de
Vanaf 1967 wordt de poëzie van De Vree meer en meer maatschappijkritisch en geëngageerd. In 1971 richt hij samen met de Italiaanse dichter Sa
POËTISCHE VRIJHEID Dit thema kwam voort uit een werk van Sarenco toen we hem en Paul De Vree koppelden aan Costis, tijdens een reflectie
Poor.Old.Tired.Horse. ((POTH; 1962-1968), is een van de belangrijkste internationale visuele poëzie tijdschriften. POTH documenteerde niet ui
Paul De Vree verwerkt in zijn reeks visuele gedichten De brandwonden signalen die hij opvangt uit de actualiteit. In zijn woorden: “In visue
De nederlandse dichter Frans Vanderlinde noemde zijn tijdschrift Vers Univers (zes nummers van mei 1966 tot september 1967) tijdschrift voor
De overstap van een literair-lineaire naar een visueel-ruimtelijke kunstuiting werd De Vree ingegeven door zijn zoeken zich in de maatschappi